Trikovi
Cilj
Cilj ovog pregleda je naučiti raditi produktivno. Saznanja iz ovog odjeljka većinom nećete moći koristiti odmah, ali dobro će doći za shvaćanje cjeline i načina na koji se možete kretati programom, kad zatreba. Ne morate sad naučiti sve detalje, ali neka Vam ostane u sjećanju da se rješenja nalaze na ovoj stranici.
Pronađite nešto
Kako naći neki tekst u programu? Najlakše je putem kombinacije tipki Ctrl-F (dok je pritisnut Ctrl, pritisnite F). Iskočit će polje za unos teksta, kao u zaokruženom dijelu na slici.
Utipkajte dio teksta, birajte 2 opcije odmah do polja za unos: jesu li bitna velika-mala slova i traže li se samo cijele riječi.
Strelicama prema dolje ili gore pretražujte tekst u željenom smjeru.
U našem primjeru smo našli riječ "loop".
Pronađite sve
Projekti (grupa datoteka iste teme) su direktoriji u VS Code okolini.
Kako naći tekst, ako imamo više datoteka i ne znamo u kojoj je?
Pomoći će nam Find All. Kliknite na povećalo ili pritisnite Ctrl-Shift-F (držite Ctrl i Shift pa pritisnite F). Dobit ćete polje za unos teksta (gornji zaokruženi dio).
Unosite željeni tekst. Dok tipkate, gledajte kako se mijenja lista ispod, koja pokazuje u kojim se sve datotekama traženi tekst nalazi i na kojim mjestima.
Kliknite redom na sve perspektivne datoteke iz donje liste i pogledajte kako izgledaju. Ispis će biti u desnom prozoru.
Orijentacija u programu (projektu)
Cijeli program je "projekt". Kako biste vidjeli strukturu projekta, kliknite na Explorer (1).
U traci do najljevije nađite ime vaše projekta i kliknite na njega (2). Otvorit će se stablo slično prikazanom na lijevoj slici.
Kliknite na "src" (3). "src" je "source" - izvorni kod programa. Otvorit će se popis programskih datoteka.
Kliknite na jednu željenu datoteku (4). U primjeru lijevo je to "mrm-robot-line.cpp", za robota za liniju. Ako koristite drugog, otvorite njegovu ".cpp" datoteku.
U desnom prozoru ćete vidjeti sadržaj, koji može biti vrlo dugačak. U pravilu se program sastoji od dijelova, karakteristično "funkcija" (logičke cjeline).
U donjem dijelu srednje trake (5) ćete naći popis svih funkcija po abecedi, nešto kao sadržaj knjige. Vremenom ćete pisati sve više funkcija i vidjet ćete da je popis vrlo koristan.
Greška
Otvorimo opet "mrm-robot-line.cpp" datoteku (ili drugu, za Vašeg robota), nađimo funkciju "loop" (Outline ili Ctrl-F) i upišimo neku glupost u prostor između vitičastih zagrada. U našem primjeru je to "0=0" (1). Glupost je zato što to kompajler neće shvatiti kao razuman kod.
Pokušaj kompajliranja (Nike) će rezultirati porukom greške (2) i opisom greške (3).
Dok se ne naučimo malo više programirati u C++ jeziku, poruke će nam često biti nerazumljive.
Drugi dio problema je: kako naći gdje je greška?
U našem primjeru smo promijenili samo jednu liniju i nakon toga nije radio program, koji je prije toga radio. Logično, greška u toj liniji. Međutim, pretpostavimo da smo mijenjali program na puno mjesta i na kraju smo dobili poruku da (negdje) nešto ne valja. Gdje? Proučimo sljedeću sliku.
Izvor greške
Kliknimo na "PROBLEMS" (1).
Popis svih problema slijedi, s linijom i kolonom početka problema (2). Štoviše, klikom na problem će se otvoriti odgovarajuća datoteka i linija u kojoj je problem.
Intellisense
Unutar vitičastih zagrada funkcije "loop" upišite riječ "lidar" (1) i ostavite kursor iza zadnjeg slova riječi. Vidjet ćete padajuću listu u kojoj VS Code daje mogućnosti što dalje, kako nastaviti tekst (2).
Ova je funkcija slična "autocomplete" u tekst procesoru, gdje se predviđa koju riječ želite napisati.
U tekst procesoru obično znate kako nastaviti. U programu često ne znate i možete potrošiti 10-ak minuta kako biste našli nastavak. Intellisense štedi vrijeme! Nikad nemojte koristiti razvojnu okolinu koja nema ovu funkciju.
Naprijed, natrag
Kad želite vidjeti detalje nekog pojma, kao što je funkcija, držite tipku "Ctrl", dođite mišem na riječ (iskočit će prozorčić s detaljima) i kliknite. Otvorit će se puni detalji, npr. definicija funkcije.
Želite li se vratiti na početno mjesto, pritisnite "natrag" tipku na mišu. Ako nemate tu tipku na mišu, koristite "Ctrl - K", "Ctrl - Q" kombinaciju tipki.
Ovo su izuzetno korisne funkcije. Nikad nemojte koristiti razvojnu okolinu koja ih nema.
Primjedbe
Projekt "Uvod u robotiku" sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda, poziv "Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a".
Relevantne stranice:
Sadržaj vježbe za virtualne radionice isključiva je odgovornost Hrvatskog društva za robotiku.